Werkzaamheden
Body Bone & Muscle Center

Sportmassage

De term sportmassage is anders dan doet vermoeden. Het is niet bedoeld voor sporters alleen. Bij veel van mijn klanten pas ik sportmassage toe omdat zij bijvoorbeeld last hebben van nek en/of rugklachten.  

Sportmassage is erop gericht om blessures te verhelpen en/of te voorkomen en hardnekkige of zeurende spierklachten weg te nemen. Sportmassage is intenser dan ontspanningsmassage, maar wordt aangepast aan wat de klant aan kan.

Ontspanningsmassage

Het verschil tussen sportmassage en ontspanningsmassage is dat de intensiteit van de massage bij sportmassage hoger ligt dan bij ontspanningsmassage. 

Ontspanningsmassage zou je kunnen omschrijven als een Wellness Massage. Rustige technieken die het lichaam weer in balans moet brengen en een verbeterde bloedsomloop tot gevolg heeft. De massage geeft na afloop een ontspannen gevoel.  

Dry Needling

Door middel van een speciale techniek worden de spieren (Triggerpoints) aangeprikt, waardoor deze snel en langdurig ontspannen.

Een triggerpoint is een 'knoop in de spier' die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn op afstand veroorzaakt.

Triggerpoints kunnen ontstaan door: -acuut moment (sportongeval), -chronisch, -landurig niet bewegen, -psychologische factoren

Medical Taping

Medical Taping is een bepaalde manier van tapen waarbij je spieren worden ondersteund in hun functie.

De tape heeft dezelfde elasticiteit en gewicht als je huid. Ook heeft de Medical Tape een liftende werking op de opperhuid, waardoor er drukvermindering en meer ruimte voor de bloed- en lymfevaatjes is. 

Herstel wordt middels Medical Taping bevorderd.

Medical Taping kent goede resultaten o.a. in de behandeling tegen hooikoorts.

Bot manipulatie/mobilisatie

Bij Bot manipulatie is het primaire doel het elimineren van lokale belemmeringen. Door manipulatie wordt een lokale of segmentale disfunctie hersteld. 

Mobiliseren betekent de beweeglijkheid vergroten. Dit kan actief, maar ook passief. 

Bij manipulatie neem je de verstoring weg die van invloed is op je beweeglijkheid en met mobiliseren vergroot je deze beweeglijkheid.

Body Stretch

Bij Body Stretch voorkom je het verstijven van de spieren en het vergroot de soepelheid van je lichaam. Tevens zorgt het ervoor dat er een betere doorbloeding optreedt, waardoor je minder kans hebt op blessures. Bovendien geeft stretchen je een energiek lichaam, waardoor je tot grotere prestaties kunt komen. Body Stretch geeft je een energiek gevoel. 

De Body Stretch die ik verricht zijn voornamelijk de gebieden, billen, bekken, onderrug en schouders.